Veel gestelde vragen en antwoorden

Flexbase: bestellen en betalen

Ik heb een bestelling geplaatst, waarom ontvang ik niets?

Na het plaatsen van je bestelling vindt u de activatiecodes op het scherm. Daarnaast hebben wij u een e-mail gestuurt, met daarin een bijlage met de activatiecode(s) en instructie hoe deze te gebruiken. Het kan soms gebeuren dat de email in de spam- of ongewenste mailbox terecht komt, controleer deze altijd eerst. Indien je binnen 4 uur na de bestelling geen mail hebt ontvangen neem dan contact op met helpdesk@flexbase.nl .

Hoe vind ik mijn facturen?

In uw bevestigingse-mail vindt u een link naar de factuur. Met deze link kunt u uw factuur downloaden.

Hoe kan ik betalen?

Er kan direct online betaald worden met iDeal. Er zijn geen meerkosten verbonden aan deze betalingsvorm.

Wat is een ‘Digitaal artikel Licentie’?

Een ‘Digitaal artikel Licentie’ is een licentie, die je moet kopen om de werkomgeving van FlexBase te kunnen gebruiken.

Wat is een activeringscode?

Dat is een code die je ontvangt na het kopen van een ‘Digitaal artikel (Verlenging) licentie’.
Hiermee kun je een gebruikersaccount aanmaken en daadwerkelijk gebruik gaan maken van de werkomgeving van FlexBase.

Wat is de levertijd van de activeringscode?

Nadat de betaling binnen is, ligt de levertijd van de activeringscode tussen 1 en 2 werkdagen.

Hoe wordt de activeringscode geleverd?

De activeringscode wordt per e-mail gestuurd.

FlexBase werkomgeving: account aanmaken en inloggen

Hoe maak ik een account aan?

Je hebt eerder een licentie gekocht, en je hebt per e-mail een activeringscode ontvangen.
Zorg dat je de activeringscode bij de hand hebt.
Je gaat naar www.flexbase.nl . Klik rechtsboven op ‘Nog geen FlexBase account? Maak hier je account aan’:

Je komt op een nieuwe pagina. Vul alle gevraagde gegevens in. Ook de activeringscode voer je in.
Kopieer de code uit de mail, en plak de code vervolgens in het invulveld. Let op dat je geen spaties meekopieert!
Je klikt op ‘Verzend’ en je krijgt op het e-mailadres dat je zojuist hebt ingevuld een mail met je logingegevens.

Ik ben mijn activeringscode kwijt. Waar kan ik die vinden?

De activatiecode is te vinden in de bijlage van uw bevestigingsmail die u gehad heeft na het plaatsen van de bestelling. Heeft u deze e-mail niet meer, neem dan contact op met onze helpdesk via 026-800 10 27

Ik voer mijn activeringscode in, maar krijg de melding: ‘Code wordt niet herkend’

Zit je op de deze pagina?

of deze?

  Je hebt misschien de code fout getypt. Kopieer de code uit de mail die je hebt ontvangen en plak deze in het invulveld.
Let erop dat je geen spaties meekopieert!
Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met de Helpdesk, telefoon 026-800 10 27, of mail naar helpdesk@flexbase.nl

Hoe lang duurt het voordat ik een mail krijg na het aanmaken en activeren van een nieuw account in de werkomgeving van FlexBase?

Die mail komt vrijwel direct binnen op het opgegeven e-mailadres.

Waar moet ik inloggen om in de werkomgeving van FlexBase te kunnen werken?

Je gaat naar www.flexbase.nl
Rechtsboven zie je ‘Inlog werkomgeving’
Hier vul je gebruikersnaam en wachtwoord in.
Vervolgens ben je ingelogd.

Wat is een ‘Nieuwe sleutel activeren’?

Je gebruikersaccount uitbreiden, in het tweede leerjaar. Dat doe je met behulp van een nieuwe activeringscode, die je krijgt na het kopen van een ‘Digitaal artikel Verlenging licentie’.

Ik kan niet inloggen in de werkomgeving van FlexBase

Kijk in de adresbalk bovenin: zie je daar do.flexbase.nl staan?
Zo ja: om in te loggen moet je de gegevens uit deze mail gebruiken:

Om fouten te voorkomen moet je je loginnaam en wachtwoord uit je mail kopieren en in de invulvelden plakken. Let erop dat je geen spaties meekopieert!
Je moet niet je inloggegevens gebruiken uit de mail ‘Uw aanmelding bij FlexBase’. Die zijn namelijk voor je bestelaccount, en niet voor de werkomgeving van Flexbase

Ik ben mijn loginnaam en wachtwoord voor de werkomgeving van FlexBase kwijt. Wat moet ik doen?

Als je je loginnaam en wachtwoord niet meer weet, klik dan op ‘Gebruikersnaam/wachtwoord kwijt?’

Op het volgende scherm vul je je e-mailadres in.
Dat e-mailadres moet hetzelfde zijn als het adres dat je eerder invulde bij het aanmaken van je account in de werkomgeving van FlexBase. Klik op ‘Verzend’
Je ontvangt vrijwel onmiddellijk een mail met je loginnaam en wachtwoord.

 

Mijn toetsen werken niet, ik heb een Windows computer en Kaspersky.

Worden uw toetsen niet geladen, werkt u op een Windows computer en maakt u gebruik van Kaspersky? Dan moet u in de instellingen van Kaspersky de website van Flexbase goedkeuren. Hieronder wordt kort beschreven hoe u dat kunt doen. 

Stap 1. Open het programma Kaspersky.
Stap 2. Ga linksonder naar het tandwiel om het menu Instellingen te openen.
Stap 3. Ga in het menu Instellingen naar het tabblad Extra.
Stap 4. Ga in het menu Extra rechtsonder naar Uitzonderingen beheren.
Stap 5. Het menu Uitzonderingen opent zich. Klikt rechtsonder op Toevoegen.
Stap 6. Typ in het vak Domeinnaam: https://flexbase.nl
Stap 7. Klik rechtsonder op Toevoegen. Sluit daarna rechtsboven af met het rode kruisje. U kunt het programma nu afsluiten. 
Stap 8. Open uw browser, log in op Flexbase en u kunt u aan de slag met uw toetsen.

Inloggen werkomgeving

Lees voor ...

Nieuws